søndag den 24. juli 2011

Under samme sol.



Det er ikke til at fatte alle de skrækkelige ting der foregår i verden lige nu. 13 årig dreng død af knivstik, den forfærdelige ulykke i Norge, Amy Winehouse's død samt personen der omkom i en flyulykke fra Bornholm til Jyderup. Ulykken i Norge er den der har påvirket mig aller mest, jeg kan ikke fatte hvordan et menneske kan være så ondt, det er 92 uskyldige mennesker der er døde pga. en mand så dem som fjender. Jeg fatter det ikke.. Jeg ville ønske jeg kunne være i Oslo lige nu og hjælpe! Virkelig.. Jeg kender en af dem der var på øen og han var en af dem der overlevede, han skrev "Ja, jeg er i live - men jeg er sønderknust" Så kan jeg sidde her og være "glad" over at han stadig er her, men de sidste 2 dage, mange timer, mange minutter og sekunder sidder der nogen er sønderknust og i gråd over en kær person som de har mistet. Hele den norske nation har mine tanker og min støtte. Ulykken skete der ved 15 tiden, fredag.. Der var jeg til HH-Koncert og hyggede mig, så i mens jeg har stået blandt søde veninder og glade mennesker, så har verden mistet 92 betydningsfulde menneske liv. Jeg fik det så først af vide da min far hentede mig, min søster og Louise om natten, jeg var mundlam og vidste ikke hvordan jeg skulle takle det - men det var først da jeg så alle billederne, nyhed udsendelserne osv. Lørdag morgen, at det virkelig gik op for mig hvor stort og frygeligt dette her var/er. Jeg sidder også bare her og får helt ondt i hjertet, det er lige NU.. Lige NU NU NU, så sidder folk og er i denne dybe sorg og græder deres hjerte ud, gør mig så trist til mode. Jeg lå og gå minde højtidligheden her imorges og tænkte man lige skulle give de norske fantastiske mennesker den aller sidste respekt. Men tænkt engang.. Om få uger, måske endda dage, så er dette måske glemt.. eller ikke glemt, men noget vi ikke tænker på hele tiden. Mens det her, det skal følge andre folk HVER ENESTE DAG, dem har mistet en mor, far, søster, bror, barn eller andet. Kan kun sige det igen og igen, det er skrækkeligt! Hvil i fred alle sammen. Han kunne måske dræbe jer og deres liv.. Men aldrig dræbe det i troede på. Det her, får virkelig mig til at værdsætte livet lidt mere end før.. Egentlig ville jeg gerne have skrevet om hvor fed en koncert der var og sat billeder ind, men synes det var mere oplagt at skrive om dette her, da det her har påvirket mig mere.. Mens jeg har siddet og skrevet dette her har jeg hørt *
Rasmus Seebach - Under samme sol,  * Beth Hart - Like you  * Beth Hart - Learning to live. Ha' en dejlig dag læsere og husk.. fortæl jeres venner, familie og bekendte at i er der for dem og elsker dem. Tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar